Glömt ditt
lösenord?
Registrera
dig gratis!
prisjakt

Modellbilder på Sanna

MAX 2 bilder per inlägg, och endast avancerad bedömning av bilderna.

Moderator: Sorken

Modellbilder på Sanna

Inläggav Sahlenius » mån 15 feb 2010, 22:35

Fotade lite bilder på en tjej som heter Sanna i helgen. Nu vill jag höra era åsikter :)

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Sahlenius
Medlem

Re: Modellbilder på Sanna

Inläggav Nalle » tis 16 feb 2010, 09:22

Nu är jag inte bra på att ge kritik men jag gör ett försök.
Bild 1 vill jag se mer "struktur" på ryggen, mer skuggor om man säger så.
Bild 2 känns lite grådaskig, kanske luras av bakgrunden?
Fotointresse.se
administratör
Användarvisningsbild
Nalle
Administratör

Inläggav Fakiren » tis 16 feb 2010, 10:21

Hej Sahlenius!

Ljuset känns lite "odramatiskt" Du borde ,enligt mig, försöka leka lite mer med nivåerna på de olika blixtarna, och även placeringen.
Sen lämnar retuschen en svätt till att önska. Den övre bilden skulle en dos liquify göra under med valken på vänster sida.
Till den undre skulle ni tänkt på att rätta till klänningen vid det blåa bröstet. Den sitter lite väl illa...

En ljussättning som får fram vecken i klänningen bättre hade också gjort susen.

Fin min i nedre bilden, men ögonen poppar ut lite väl mycket, antagligen på grund av hård uppskärpning av ögon i kombination med ganska livlös ljussättning.

Ahhhh... Jag hade blivit skitsur ett tag om någon kritiserat mig såhär hårt. Sen skulle jag gå till personangrepp, och sen skulle jag lämna fotointresse under några månader... Sen skulle jag komma tillbaks och kritisera någon annan stenhårt.

Jag hoppas att du inte är som jag, utan att du förstår att jag menar väl. Det är en bra början!

Tjo!

/Martin
Fakiren
Medlem

Inläggav Sahlenius » tis 16 feb 2010, 10:49

Nalle skrev:Nu är jag inte bra på att ge kritik men jag gör ett försök.
Bild 1 vill jag se mer "struktur" på ryggen, mer skuggor om man säger så.
Bild 2 känns lite grådaskig, kanske luras av bakgrunden?

Tack så mycket Nalle för bra kritik. Jag kan ju försöka ljusa upp bakgrunden på nr2 så kanske den inte känns så grådaskig. :)
Användarvisningsbild
Sahlenius
Medlem

Inläggav Sahlenius » tis 16 feb 2010, 10:56

Fakiren skrev:Hej Sahlenius!

Ljuset känns lite "odramatiskt" Du borde ,enligt mig, försöka leka lite mer med nivåerna på de olika blixtarna, och även placeringen.
Sen lämnar retuschen en svätt till att önska. Den övre bilden skulle en dos liquify göra under med valken på vänster sida.
Till den undre skulle ni tänkt på att rätta till klänningen vid det blåa bröstet. Den sitter lite väl illa...

En ljussättning som får fram vecken i klänningen bättre hade också gjort susen.

Fin min i nedre bilden, men ögonen poppar ut lite väl mycket, antagligen på grund av hård uppskärpning av ögon i kombination med ganska livlös ljussättning.

Ahhhh... Jag hade blivit skitsur ett tag om någon kritiserat mig såhär hårt. Sen skulle jag gå till personangrepp, och sen skulle jag lämna fotointresse under några månader... Sen skulle jag komma tillbaks och kritisera någon annan stenhårt.

Jag hoppas att du inte är som jag, utan att du förstår att jag menar väl. Det är en bra början!

Tjo!

/Martin

Tack Martin för bra konstruktiv kritik. Jag har en retuschad bild på ettan där jag har gjort precis det du sa med liquify på armarna och klonat valken på ryggen men ville inte lägga ut den utan ville ha den naturlig. Och det här med blixtljus är jag inte riktigt haj på än så där behövs alla tips jag kan få.
:) Och nejdå jag tar inte illa upp, det här är precis vad jag vill ha när jag lägger in en bild i avancerad fotokritik, det är så här jag lär mig bäst. Tack.
Användarvisningsbild
Sahlenius
Medlem

Inläggav Sahlenius » tis 16 feb 2010, 11:01

Sahlenius skrev:
Fakiren skrev:Hej Sahlenius!

Tjo!

/Martin

Bild

Sådär, är den bättre med retuschen???
Användarvisningsbild
Sahlenius
Medlem

Inläggav Fakiren » tis 16 feb 2010, 11:13

mmm... bättre, men ser lite buckligt ut fortfarande.

Vet du vad?

Börja nästa session med bara EN blixt och eventuellt en reflexskärm. När du känner att du får till ljuset som du vill ha det med dom två ingredienserna så lägger du till lite mer ljus.
Fakiren
Medlem

Inläggav Sahlenius » tis 16 feb 2010, 11:43

Fakiren skrev:mmm... bättre, men ser lite buckligt ut fortfarande.

Vet du vad?

Börja nästa session med bara EN blixt och eventuellt en reflexskärm. När du känner att du får till ljuset som du vill ha det med dom två ingredienserna så lägger du till lite mer ljus.

Tack, jag ska försöka med det :)
Användarvisningsbild
Sahlenius
Medlem

Inläggav Ludenhud » ons 03 mar 2010, 02:56

Känns inte riktigt som du använder all information du har i bilden.
För att ge dig ett hum om vad jag pratar om lät jag redigera den en aning, verktyget jag i huvudsak använda var dodge-verktyget i ps.

BildBild

Mvh Peter H
Användarvisningsbild
Ludenhud
V.I.P.

Inläggav Sahlenius » ons 10 mar 2010, 21:21

Ludenhud skrev:Känns inte riktigt som du använder all information du har i bilden.
För att ge dig ett hum om vad jag pratar om lät jag redigera den en aning, verktyget jag i huvudsak använda var dodge-verktyget i ps.

BildBild

Mvh Peter H

Åh, tack. I see what U mean. Måste kolla in det verktyget :)
Användarvisningsbild
Sahlenius
Medlem

Återgå till Avancerad fotokritik